Osnovna škola "Brajda" Rijeka

Eh, da nam je tako svaki dan...

Autor: Marko Radošević, 4. 10. 2017.

Nakon kišovitih rujanskih dana vrijeme je odlučilo podariti nekoliko sunčanih kako bi naši osmaši uživali u čarima i ljepotama srednje Dalmacije. Krajem mjeseca, od 20. do 23. rujna 2017., organizirana je ovogodišnja ekskurzija. Učenici 8.a i 8.b sa svojim razrednicima – Martinom Miharijom i Svijetlanom Miljković, te s teacher  Vesnom Benić, - posjetili su srednju Dalmaciju.

Bilo je to nezaboravno putovanje (vjerujem da većina dijeli moje mišljenje).

Naše putovanje počinje jednog ljetnog sunčanog dana rano ujutro u 7 sati na autobusnoj stanici ispod parka. U vožnji malim autobusom do prvog odredišta, svi smo uživali u zajedničkom druženju – razgovaranju, pjevanju ili zajedničkom igranju igrica na mobitelu.

Nacionalni park Paklenica oduševio me svojom čudesnom netaknutom i surovom prirodom. Popevši se, uskim kamenitim stazama uz jake udare vjetra,  na jedan od vrhova, posjetili smo i špilju Manita peć.

Na putu k Manitoj peći Na zadarskom Forumu

Putovanje se nastavlja prema predivnom gradu Zadru. Obišao sam ga već više puta, ali svaki put me nanovo oduševi. Grad ima iznimne povijesne znamenitosti kao što su: crkva Sv. Donata, zadarska katedrala Sv. Stošije, Trg 5 bunara i mnoge druge. Poznat je i po modernijim umjetninama kao što su Pozdrav Suncu i Morske orgulje koje smo posjetili i poslušali, ali s nestrpljenjem jer smo što prije htjeli doći do našeg sljedećeg odredišta – Vodica. Iscrpljeni od uzbudljivog dana jedva smo dočekali noćenje (ne prije zaslužene zabave).

S nestrpljenjem smo iščekivali sljedeće jutro da krenemo u nova istraživanja. Sokolarski centar koji smo posjetili, oduševio me. Saznao sam puno o životinjama (pticama grabljivicama) koje tamo žive. Imali smo mogućnost nahraniti i pomilovati pojedine vrste sokolova i sova.

Odlazak u Nacionalni park Krka na mene je ostavio sjajan dojam. Shvatio sam koliko je priroda čudesna. Nacionalni park Krka smješten je na površini od 109 km2, a mi smo uživali u zelenilu cijelog parka.

Loren, Nika, Stipe i sova ušara Predah uz Skradinski buk u NP Krka

Iz prirode odlazimo u grad Šibenik, prekrasan i poseban gradić. Najzanimljivija građevina je katedrala Sv. Jakova. Ona je jedina građevina u Europi izrađena od kamena bez vezivnog materijala. Na katedrali je postavljena 71 glava priznatih osoba toga doba.

Treći dan našeg uzbudljivog putovanja provodimo na brodu. Obilazimo predivne otoke Prvić, Zlarin i Krapanj. Posjetili smo MC Fausta Vrančića na otoku Prviću. Vidjeli smo puno njegovih izuma s kojima je stekao veliku važnost, ne samo  svoga doba, nego i današnjice.

Otok Zlarin je poznat po izradi nakita od koralja i po pjesnikinji Vesni Parun. Vidjeli smo predivnih, ali i jako skupih primjera nakita, i saznali da naše Jadransko more obiluje koraljima. Na Zlarinu smo se uvjerili da je more, između ostalog, čisto, jer smo uživali u kupanju na zlarinskoj rivi. Neki su uživali i u poeziji Vesne Parun koju smo čitali ispred kamenih zlarinskih kućica.

Na otoku Krapnju obišli smo samostan gdje smo vidjeli najvrjedniji eksponat – sliku posljednje večere. Nakon obilazaka otoka malo vremena koristimo za osvježenje u još uvijek toplom moru.

Ispred MC Fausta Vrančića na otoku Prviću

Nakon obilaska otoka Zlarina čekamo isplovljenje

Detalj s otoka Krapnja

Posljednji dan našeg putovanja provodimo na rijeci Cetini. Ni temperatura koja me iscrpila prethodnog dana nije utjecala na moje uzbuđenje i odlazak na rafting. Vozili smo se tri sata i uživali u prirodi i dobrom društvu.

S posljednjim atomima snage obišli smo i predivan Split gdje ulazimo u Dioklecijanove podrume, šetamo po Peristilu i uživamo biti dio tih turističkih atrakcija koju posjećuju turisti iz cijeloga svijeta.
'Ajmo, desnon bandon naprid, livon nazad...

Tvrđavu Klis, nažalost, nisam posjetio jer me temperatura svladala pa sam odspavao u autobusu, ali saznao sam od ostalih da sam puno toga propustio – predivan pogled i ponos na našu hrvatsku povijest.

Pogled na katedralu sv. Dujma u Splitu Na kliškoj tvrđavi

Nakon dugog putovanja, u kasnovečernjim satima, sretno smo stigli u Rijeku gdje nas čekaju roditelj – možda i uzbuđeniji od nas.

Njima se uvijek vraćamo, ali ono što nam ostaje je sjećanje na predivno putovanje s mojim razredom i sjajnim profesorima.

PROMJENA LOZINKE

Lozinku za eDnevnik mogu promijeniti na poveznici

Upute DUZS

Upute DUZS o
postupanju u
slučaju potresa

eTwinning projekti

Pratite nas na...

Newsletter

Za pretplatu na školski newsletter na temu tolerancije kliknite na http://eepurl.com/iea9Lj.

Kontakt školske liječnice

dr. Jadranke Vrcelj Šanko
na telefon:

051/339-864

Kalendar rada

Koji ulaz u školu češće koristiš?

Arhiva dokumenata
Osnovna škola "Brajda" Rijeka / Ivana Rendića 6, HR-51000 Rijeka / os-brajda-ri.skole.hr / ured@os-brajda-ri.skole.hr