preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Brajda" Rijeka

Školski kurikulum

 

Sadržaj:

  1. Uvod
  2. Vizija i misija škole
  3. Sastavnice Školskog kurikuluma
  4. Kurikulum OŠ "Brajda" za školsku godinu 2015./2016.

 

1. Uvod

Školski kurikulum i Godišnji plan i program rada škole čine dva osnovna dokumenta na temelju kojih radi škola.

Donose se na temelju nacionalnog kurikuluma i nastavnog plana i programa na početku školske godine.

Glavna zadaća školskog kurikuluma je izgradnja profila škole kao jedinstvenog koncepta kojim se predstavlja u svojoj društvenoj sredini i nudi učenicima i njihovim roditeljima.

Sadrži aktivnosti kojima škola sama dopunjava, obogaćuje i proširuje obvezne odgojno-obrazovne programe.

Školskim kurikulumom utvrđuje se dugoročni i kratkoročni plan i program škole kroz izbornu nastavu, dopunsku i dodatnu nastavu, izvannastavne aktivnosti, izvanučioničku nastavu te specifične programe i projekte za određenu školsku godinu.

Školskim kurikulumom se utvrđuje za svaku aktivnost, program i/ili projekt : naziv,  ciljevi,  namjena, nositelji,  način realizacije,  vremenik, troškovnik, način vrednovanja i način korištenja rezultata vrednovanja.

(vrh stranice)

 

 

2. Vizija i misija škole

 

Prije razrade Školskog kurikuluma potrebno je definirati viziju i misiju škole kao smjernice razvoja.

 

Vizija i misija škole:

  • učiniti OŠ Brajda modernom kvalitetnom školom s prepoznatljivim identitetom koja će učenicima biti garancija  zdravog okružja i optimalnog osnovnog obrazovanja

Strateški  ciljevi :

  • trajno stvarati uvjete za kvalitetno izvođenje i osuvremenjivanje nastave koja će razvijati učenikove kompetencije, 
  • poticati i razvijati njihov interes za učenjem te osamostaljivati ih u učenju i rješavanju zadataka pripremajući za  cjeloživotno obrazovanje i zdrav svakodnevni život
  • poticati stvaralaštvo, kreativno rješavanje problema, istraživački i poduzetnički duh, razvijati estetski senzibilitet
  • poticati samopouzdanje i razvijati senzibilitet i odgovornost prema samom sebi, društvu i prirodi
  • raditi na humanizaciji međuljudskih odnosa, razvijati toleranciju, kooperativnost, poštivanje ljudskih prava, uvažavanje individualnosti učenika i učitelja
  • razvijati sposobnost rasuđivanja, kritičnost, vještine uspješne komunikacije
  • stvarati dobre materijalne uvjete te ugodno i poticajno okružje za rad 
  • pratiti i stvarati uvjete za razvoj škole u skladu s općim društvenim ciljevima
  • pratiti i evaluirati ostvarivanje ovih ciljeva radi unapređivanja rada

 Zadaci:

  • uvoditi inovacije usmjerene podizanju kvalitete nastave i cjelokupnog odgojno- obrazovnog rada
  • provesti informatizaciju u školi razvijanjem mogućnosti informatičke edukacije učenika  te svakodnevnim korištenjem kompjuterske tehnologije u radu učitelja i ostalih djelatnika 
  • postojeće specifične programe škole razvijati dalje: integraciju djece sa slušnim teškoćama u razvoju, učenje francuskog jezika, rano učenje informatike, školski športski klub, produženi boravak, vježbaonicu za studente
  • nastaviti preobrazbu školske knjižnice u bibliotečno-informatički centar
  • obogaćivati ponudu i podizati kvalitetu realizacije izvannastavnih aktivnosti kao oblika organiziranog provođenja slobodnog vremena djece
  • razvijati i obogaćivati preventivne programe zaštite djece od nasilja, ovisnosti i ostalih štetnih utjecaja
  • ekipirati stručno-razvojnu službu škole
  • podržavati cjeloživotno stručno usavršavanje učitelja uključivanjem u razne edukacije i/ili organiziranjem  edukacija u školi
  • razvijati kvalitetne međuljudske odnose, suradnički način rada uz uvažavanje različitosti pojedinaca ili grupa među svim subjektima odgojno-obrazovnog rada (učenici, učitelji, roditelji, ostali) formalnim i neformalnim oblicima okupljanja 
  • razvijati suradnju s roditeljima
  • poticati vannastavne oblike uključivanja učenika u život i rad škole
  • unapređivati suradnju škole s ostalim institucijama u lokalnoj i široj društvenoj sredini
  • što boljom organizacijom rada omogućavati racionalnije korištenje vremena i prostora
  • održavati i prema mogućnostima što bolje opremati školu radi stvaranja optimalnih uvjeta za život i rad učenika, učitelja i svih ostalih djelatnika

U skladu s navedenim smjernicama razvoja, a temeljem članka 28. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/2008), Školski odbor Osnovne škole Brajda, na sjednici održanoj 30. rujna 2016. godine, na prijedlog Učiteljskog vijeća, uz pozitivno mišljenje Vijeća roditelja, donio je Školski kurikulum OŠ Brajda za školsku godinu 2016./2017.

(vrh stranice)

 

3. Sastavnice Školskog kurikuluma:

 

IZBORNA  NASTAVA  - Odnosi se na učenikov osobni izbor iz ponude izbornih predmeta u školi. Izborni nastavni predmet postaje obvezni u školskoj godini u kojoj se učenik za njega opredijelio.

VJERONAUK (rimokatolički i islamski)
FRANCUSKI JEZIK
INFORMATIKA

DOPUNSKA NASTAVA - Odgojno-obrazovni program za učenika i/ili skupinu učenika koji ne prate redoviti nastavni program s očekivanom razinom uspjeha.  Učenici se uključuju prema potrebi temeljem procjene učitelja.

HRVATSKI JEZIK
MATEMATIKA
ENGLESKI JEZIK
KEMIJA
POVIJEST
GEOGRAFIJA

DODATNA NASTAVA - Oblik rada koji se organizira za učenike koji mogu i žele više (potencijalno daroviti učenici).

  • HRVATSKI  JEZIK
  • ENGLESKI JEZIK
  • MATEMATIKA
  • GEOGRAFIJA
  • POVIJEST
  • BIOLOGIJA
  • KEMIJA
  • INFORMATIKA
  • VJERONAUK  RKT

IZVANNASTAVNE AKTIVNOST - Obično su povezane s određenim nastavnim predmetom ili su interdisciplinarne naravi. Načini i metode rada pretežito su radioničkoga, projektnoga, skupno-istraživačkog tipa odgojno-obrazovnog rada i/ili drugih aktivnih didaktičko-metodičkih pristupa. Učenici se samostalno odlučuju za uključivanje prema vlastitim afinitetima.

Podijeljene su po područjima:

  • JEZIČNO-UMJETNIČKO PODRUČJE
  • PRIRODOSLOVNO-MATEMATIČKO-INFORMATIČKO  PODRUČJE
  • SPORTSKO-REKREACIJSKO PODRUČJE    ( ŠKOLSKI SPORTSKI KLUB )

IZVANUČIONIČKA NASTAVA I IZLETI - Oblik nastave koji podrazumijeva ostvarivanje planiranih programskih sadržaja izvan škole (jednodnevno ili višednevno): terenska nastava, izleti, ekskurzije, škola u prirodi  i dr.

  • TERENSKA NASTAVA
  • IZLETI
  • ŠKOLA U PRIRODI
  • EKSKURZIJE

PROGRAMI - Specifični programi koji se provode u različitim organizacijskim oblicima (satovi razrednog odjela, izvannastavne aktivnosti, terenska nastava,…), ponekad uz pomoć vanjskih suradnika, ali im je zajedničko da su detaljno razrađeni i strukturirani, provjereni i sufinancirani od strane osnivača, ministarstva  ili neke institucije.

  • PRODUŽENI BORAVAK
  • RANO UČENJE INFORMATIKE
  • MOJA RIJEKA
  • ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAMI:   CAP, Trening životnih vještina, Zajedno možemo više, Moj posebni prijatelj, Prvi koraci u prometu,...
  • RIJEKA PLIVA
  • HRVATSKI CRVENI KRIŽ
  • Poludnevni boravak Doma za odgoj djece i mladeži u OŠ Brajda (PSP)

PROJEKTI - Složene interdisciplinarne aktivnosti kojima je poveznica određena tema (pojam, lik, razdoblje, metoda ili sl.) koja se kreativno razrađuje, istražuje i obrađuje na različite načine (kroz redovnu nastavu, dodatnu, izvannastavne aktivnosti, izvanučioničku nastavu), u određenom vremenskom razdoblju, s različitim skupinama učenika.  Na kraju obično završava prezentiranjem cjelokupnog procesa i konačnog rezultata.

Neki projekti su originalni - osmišljeni i nastali u našoj školi, a ponekad se radi o uključivanju škole u širi projekt kojeg je nositelj netko izvan škole.

  • JEDI ZDRAVO - JUPIH
  • DAN ZNANOST - Energija pokreće svijet
  • DJECA DJECI
  • "Y - FACTOR" - Talent show
  • Kviz "BINGAŠ"
  • Snimanje školske himne
  • Izdavački projekti - ŠKOLSKI LIST  BOBICA

(vrh stranice)

 

4. Kurikulum OŠ "Brajda" za školsku godinu 2016./2017.:

Dodatna nastava
Dopunska nastava
Izborna nastava:
    Francuski jezik
    Informatika
    Vjeronauk RKT
Izvannastavne aktivnosti
    Školsko sportsko društvo
Izvanučionička nastava i izleti
Programi i projekti
SRO

(vrh stranice)

 


e-Dnevnik
Anketa
Kalendar
« Svibanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Korisni linkovi

Vijesti
Anketa
Koji ulaz u školu češće koristiš?




Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Osnovna škola "Brajda" Rijeka / Ivana Rendića 6, HR-51000 Rijeka / os-brajda-ri.skole.hr / ured@os-brajda-ri.skole.hr
preskoči na navigaciju