Kriteriji za ocjenjivanje vladanja učenika

Vladanje učenika je ponašanje učenika na nastavi i drugim oblicima odgojno – obrazovnog rada.

Sukladno čl. 72. st. 5. i čl.73 Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (www.zakon.hr –> pročišćeni tekst, na snazi od 30. svibnja 2020.), opisne ocjene  vladanja su uzorno, dobro i loše,  a ocjenu utvrđuje razredno vijeće na prijedlog razrednika, na kraju nastavne godine.

S ciljem objektivnijeg ocjenjivanja vladanja, koristeći se praksom drugih škola, Učiteljsko vijeće Osnovne škole Brajda razradilo je Kriterije za ocjenjivanje vladanja, upoznalo s njima Vijeće roditelja i dobilo pozitivno mišljenje Školskog odbora.

Kriteriji su orijentacijske prirode i služe za internu upotrebu škole, a počinju se primjenjivati u šk. g. 2022./2023.

Postoje četiri područja praćenja ponašanja učenika:

  • odnos učenika  prema radu (općenito, ne prema predmetu)
  • odnos učenika  prema drugim učenicima
  • odnos učenika prema učiteljima i drugim djelatnicima škole
  • odnos učenika prema imovini škole, vlastitoj imovini u školi i okolišu škole

Svako područje se prati s nekoliko aspekata pa ukupno ima 17 točaka vrednovanja, a svaka se vrednuje u tri razine obzirom na učestalost nekog ponašanja (uvijek, povremeno, rijetko), na temelju čega se prema najvećoj zastupljenosti određuje konačna ocjena: uzorno/dobro/loše.

Cijeli dokument dostupan je kao privitak ove obavijesti.

Skip to content