Osnovna škola "Brajda" Rijeka

Još jedan pokret u svijet znanosti

Autor: Lucija Rukavina, 7. 12. 2015.

Dan prirodoslovlja se godinama kontinuirano obilježava u našoj školi, pa je tako obilježen i ove godine. Program je vodila, na zanimljiv i jedinstven način, naša učiteljica fizike Emilija Cuculić i prirodoslovci.

Ovogodišnja tema prirodoslovlja je ostvarena u okviru  školskoga projekta Pokreni(mo) se i poduzetništvo.  Na početku školske godine prirodoslovci su si dali zadatak otkriti poveznicu između meteorologije i poduzetništva s fizikom na zanimljiv i poučan način.

Projekt je započeo redovitim pohađanjem dodatne nastave iz prirodoslovlja u koju sam bila uključena od početka školske godine. Slijedi osvajanje planinarskih staza kroz Mudnu dol koje vode do  Hahlića 5. studenog 2015. Vrhunac prezentacije tog divnog svijeta znanosti obilježen je 12. studenoga 2015. u učionici hrvatskoga jezika, a potom se hokus-pokus program nastavio u učionici fizike na zadovoljstvo sudionika programa, ravnateljice, profesora i ostalog dijela velike i male publike.

Vratimo se na Mudnu dol. U okviru terenske nastave uspješno smo svladali planinarski pothvat. Lucija, Leon i ja, prirodoslovci sedmaši, pridružili smo se učenicima 8.a i 8.b razreda, učiteljici Emiliji Cuculić i našoj psihologinji Lindi Kolić Sobol. Početak staze nalazi se u mjestu Podkilavac, a šumski put vodi kroz grobničku prašumu  Mudnu dol. Na putu nam se pridružio pas retriver Đuro kojeg je kod okomite stijene za penjanje zamijenio pas Ari. Uspon stjenovitim predjelima i kamenjarima obloženih mahovinom i mokrim lišćem ponekad mi se činio kao avantura u kojoj nam nedostaju krila da preletimo „strašne“ prepreke i gmizavce koji bi mogli vrebati iz šumske duplje. Uzbuđenje je raslo i hrabro smo stigli do zlatnih obronaka s kojih se pružao veličanstven pogled na naš zavičaj, Kvarnerski zaljev. Sa zalaskom sunca, zadovoljni i ispunjeni novim saznanjima o uvjetima života na Zemlji, vegetaciji, biljnom i životinjskom svijetu, planinarskim stazama u okolici Rijeke, spustili smo se s grobničkih proplanaka u vrevu gradskoga života.

Stigao je i četvrtak, Dan znanosti. U 13 sati okupili smo se u učionici hrvatskoga jezika. Bila sam uzbuđena! Došli su i moji nonići. Uvodnu riječ o meteorologiji i poduzetništvu održala je učiteljica Emilija Cuculić pozdravivši publiku i sudionike. Predstavila je male znanstvenike prirodoslovce. Potom na scenu stupamo Lucija i ja i kroz skeč približavamo publici poveznicu između meteorologije i poduzetništva i poučavamo o njihovoj međusobnoj zavisnosti.  Maja iz 8.a razreda govorila nam je o meteorologiji, a potom joj se priključio Lovre koji nam je predstavio povijest meteorologije. Matea nam je objasnila Pascalov zakon. Luka je prezentirao pokus o kiselim kišama stavljajući biljke i predmete u vodu u kojoj oni mijenjaju boju. Ramadan nije prisustvovao pokusu jer je bio bolestan.

Slijedi preseljenje u učionicu fizike. Lucija i ja izvodimo pokuse o tlaku zraka, a pozornost učenika mlađih razreda izaziva naš pokus, tzv. „tornado“. Djeca su bila oduševljena i s velikim zanimanjem  promatrala kako nastaje vrtlog. Sudjelovali su u pokusu sve dok vrtlog nije odletio u nepovrat. Nina iz 8.b  predstavila nam je pokus o rasplesanoj ping-pong loptici  na toplom zraku iz sušila za kosu. Matea je vrlo vješto pomoću plastične boce i balona pojasnila rad ljudskih pluća. Antonio je skijao na spužvi i pokazivao kako tlak ovisi o težini tijela  u odnosu na veličinu dodirnih ploha. Mehmed je zgužvao  zagrijanu limenku coca-cole bacivši je u  hladnu vodu. Lovre je prezentirao rad hidraulične dizalice. Podizao je lego kockicu s prizemlja kartonskog nebodera na 3. kat. Luka je uz pomoć soka od naranče i leda napravio led-sladoled. Naš sedmaš Leon pokazivao je zanimljiv pokus  o tlaku zraka koristeći se upaljenom svjećicom, staklenom čašom i vodom. Na kraju znanstvene priče  predstavili smo pokus o kiselim kišama. Maja je uporabila  čašu s vodom, pjenu za brijanje te crvenu i zelenu tintu kao kiselu kišu koja je prolazila kroz oblak pjene. Uspjeli smo!

Dan znanosti ovjekovječio je naš vjerni fotograf - Patrik Velijević iz 8. a razreda.

I da se vratim na početak projekta. Zadatak smo uspješno riješili. Meteorologija, poduzetništvo i fizika doista su usko povezane znanosti. Ovo je desetljeće klimatskih ekstrema. S tim u vezi razvila se i nova grana meteorologije – primijenjena klimatologija. Bavi se proučavanjem i pripremanjem svih područja života novim klimatskim uvjetima.

Obavili smo jako dobar posao. Ponosna sam na svoje prirodoslovce, učiteljicu i na sebe. Ponekad sam pomislila da ću pogriješiti jer  mi je bilo važno  pokazati početnički trud i zadovoljstvo što sam dio znanstvene zajednice. Uh, skoro sam zaboravila! Učionicu fizike ukrasili smo kapljicama kiše, suncem i oblacima. Ipak smo mi mali vremenski krojači!

PROMJENA LOZINKE

Lozinku za eDnevnik mogu promijeniti na poveznici

Upute DUZS

Upute DUZS o
postupanju u
slučaju potresa

eTwinning projekti

Pratite nas na...

Newsletter

Za pretplatu na školski newsletter na temu tolerancije kliknite na http://eepurl.com/iea9Lj.

Kontakt školske liječnice

dr. Jadranke Vrcelj Šanko
na telefon:

051/339-864

Kalendar rada

Koji ulaz u školu češće koristiš?

Arhiva dokumenata
Osnovna škola "Brajda" Rijeka / Ivana Rendića 6, HR-51000 Rijeka / os-brajda-ri.skole.hr / ured@os-brajda-ri.skole.hr