Osnovna škola "Brajda" Rijeka

...i srednju Dalmaciju

Autor: Martin Miharija, 12. 10. 2018.

Još nisu niti slegli dojmove s terenske nastave u Vukovaru, a već su bili na novom putovanju. Neispavani, ali uzbuđeni, krenuli su naši omaši 19. rujna 2018. u 7 sati s razrednicima te prof. Ivicom Matetićem na četverodnevnu ekskurziju.

pišu:
Ana Šubat, Rafaela Sparožić, Emma Žurga i Valentina Tomašić, 8.a

Prva naša postaja bio je Zadar, do kojeg nam je trebalo čak šest sati vožnje jer smo se vozili Jadranskom magistralom. Posjetili smo najpoznatije znamenitosti toga grada: Pozdrav Suncu, Morske orgulje, crkvu svetog Donata i katedralu svete Stošije. Uputili smo se i prema Muzeju iluzija koji je jako sličan onome u Zagrebu. Najviše nas se dojmio most na kojemu imate osjećaj kao da padate.

Zatim smo imali slobodno vrijeme koje su mnogi iskoristili za sladoled, jelo, šetnju gradom i kupnju suvenira.

Nakon razgledavanja Zadra krenuli smo prema hotelu. Smjestili se u sobe, odmorili, neki se okupali u bazenu, a onda večera: pohana piletina i krumpir (nastavite čitati pa će vam ova informacija imati smisla). Razgledali smo Vodice - maleni gradić uz more u kojem život (osim u noćnim klubovima) staje već u 21 sat. Vratili smo se u hotel, djelatnici hotela imali su puno posla utišavajući nas...

Ujutro, nakon četiri (i manje) sati sna, krenuli smo prema Šibeniku. Ondje nas je dočekao naš brodić „Zvjezdica“. Krenuli smo brodićem prema otoku Prviću. Putem su nas okruživali predivni otočići i preksrasna netaknuta priroda, ali su mnogi to prespavali. Na otoku Prviću nalazi se Memorijalni centar Fausta Vrančića u kojem smo naučili mnogo o tom našem znanstveniku rodom iz Šibenika. Vidjeli smo neke od njegovih najpoznatijih izuma, kao što su padroban i viseći most. Neki od nas imali su priliku upoznati čovjeka koji je sve to izgradio.

„Zvjezdicom“ smo krenuli dalje prema Zlarinu i opet su mnogi prespavali većinu puta. Na Zlarinu su poznati koralji pa smo zato ondje razgledali Muzej koralja i tradicionalnu zlarinsku kuću. Cijene nakita koralja bile su „svemirske“ - od malih naušnica za 2.000 kuna do ogrlice od 45.000 kuna.

Putovanjem od sat vremena došli smo do Krapnja. Krapnjani su poznati spužvari, ali danas ih je sve manje i manje. Sve je to krenulo od jednog svećenika franjevca s Krete koji je došao na otok i pokazao tamošnjim stanovnicima kako se lovi spužva. Razgledali smo i samostan i muzej spužvi. Ručak (pogađajte): pohana piletina i krumpir. Slobodno vrijeme koje su mnogi iskoristili za kupanje u čistom i toplom moru.

Mrtvi umorni krenuli smo nazad prema Šibeniku (prespavali većinu puta), a iz Šibenika natrag prema hotelu. Za večeru, začudo, nismo dobili piletinu već paštu. Nakon toga neki su išli u Vodice, a neki ostali u hotelu. Opet noć u kojoj su djelatnici hotela imali puno posla s nama...

Ujutro, opet umorni i neispavani, krenuli smo prema Nacionalnom parku „Krka“. Predivni slapovi, priroda i puno raznovrsnih životinja. Prije se na svim slapovima moglo kupati, ali danas samo na jednom. Mi se nismo kupali.

Uputili smo se prema Sokolarskom centru. Jedno zanimljivo i humoristično predavanje o pticama koje se liječe tamo. Krenuli prema Šibeniku, ali ovaj put s namjerom da ga razgledamo. Prvo smo ručali (opet pogađajte) pohanu piletinu i krumpir. Razgledali smo katedralu (koju je izradio Juraj Dalmatinac), zatim glavni trg, stare palače, pravoslavnu crkvu, kazalište, a u daljini se ocrtavala Tvrđava svetog Mihovila. Slobodno vrijeme i povratak u hotel. Za večeru opet piletina, a onda još jednom zadnje razgledavanje Vodica.

Duga neprospavana noć.

Ujutro smo krenuli prema Trogiru, malenom gradiću unutar zidina, a unutar njih „more“ ljudi iz svih dijelova svijeta. Vidjeli smo najstariju kuću i najstariju crkvu u gradu, katedralu, sjeverni i južni ulaz u grad.

Pozdravili smo Trogir i krenuli prema Splitu. Prvo smo se prošetali oko Dioklecijanove palače. Slobodno vrijeme proveli smo šećući, neki su usput ručali zbog bojazni od ručka, a neki su se okupali na poznatim splitskim Bačvicama. Ručak - opet piletina, a onda pet-šest sati vožnje prema Rijeci.

Što na kraju reći? Zabavno, neprospavano i dugo putovanje s puno piletine (pogotovo pohane).

I za kraj, u priloženom dokumentu pročitajte kakve je uspomene naš učenik
Vito Glažar, 8.b ponio s ove ekskurzije.

Moje_cetverodnevno_putovanje_srednjom_Dalmacijom.pdf (112.67 KB)

PROMJENA LOZINKE

Lozinku za eDnevnik mogu promijeniti na poveznici

Upute DUZS

Upute DUZS o
postupanju u
slučaju potresa

eTwinning projekti

Pratite nas na...

Newsletter

Za pretplatu na školski newsletter na temu tolerancije kliknite na http://eepurl.com/iea9Lj.

Kontakt školske liječnice

dr. Jadranke Vrcelj Šanko
na telefon:

051/339-864

Kalendar rada

Koji ulaz u školu češće koristiš?

Arhiva dokumenata
Osnovna škola "Brajda" Rijeka / Ivana Rendića 6, HR-51000 Rijeka / os-brajda-ri.skole.hr / ured@os-brajda-ri.skole.hr